![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| | #1 (permalink) |
| Private First Class Join Date: 02 August 08
Downloads: 221 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 2 | Ik ben a technisch wat betreft hardware v/d pc, dus op het gevaar af dat de vraag hier niet thuis hoort, stel ik hem toch maar, namelijk. Mijn harde schijf staat volgens mij op het punt van met pensioen gaan. Ik heb al eerder, bij het laten plaatsen van een "M4N78 PRO" moederbord van 'ASUS', een herstel laten maken van beschadigde 'delen' nadat ik drie maal een blauw waarschuwingsscherm van het systeem ontving. Maanden lang heb ik daarna geen last meer gehad maar, jullie raden het al, vandaag kwam het weer voor. En in de afgelopen twee weken ook nog wat andere vreemde voorvallen waardoor ik al eens helemaal opnieuw moest installeren. Nu wil ik een nieuwe interne schijf kopen maar wil natuurlijk een aanschaffen die passend is. De schijf die ik nu gebruik is een 'MAXTOR' van 120 Gb en de interface is IDE. Mijn vraag is, ik heb een Western digital van 1,5 Tb op het oog. (bij de Fa Neckermann) maar bij de technische gegevens staat de term 'SATA'. Read more on: : i3D.net Game Forums /hardware/160990-ide-sata.html En daar word ik onzeker van omdat ik niet weet of dat passend is daar ik een, denk ik toch, dus ook een IDE controller aan board heb. Heeft dit met elkaar iets uit te staan? Wie weet of ik genoemde schijf veilig kan aanschaffen? Mijn OS = XP home edition. Bij voorbaat dank, J.C. |
| | |
| Sponsored Links |
| | #3 (permalink) |
| i3D news team Join Date: 04 June 08 Location: Zuid-Limburg
Downloads: 89 Uploads: 3
Xfire: steven543 ![]() ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 62 | Hiervoor zul je een sata-controller nodig hebben op je moederbord. Zonder deze gaat het je niet lukken aangezien IDE met andere connectoren en kabeltjes werkt, plus dat als je al rare convertortjes gaat gebruiken je wellicht veel snelheid gaat verliezen aangezien de IDE interface dan je bottleneck wordt. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=160990 Dus, koop je een PCI-E sata-controller (aangezien er PCI-E sloten op je moederbord zitten, kijk wel eventjes of je nog sloten vrij daar voor hebt op je moederbord) en dan sluit je daarop die SATA hardeschijf aan. IDE is sowieso kinda achterhaald kwa grote van hardeschijven en de daarbijhorende prijsverhouding.
__________________ Battlefield 4 HQ Nederland - BF4HQ.NL i3D.net network: Call of Duty.nl Co-Editor in chief | Battlefield3.eu / Battlefieldheroes.net Editor | MedalofHonor.nl ![]() # Battlefield3.eu Twitter! # Twitter / StevenW.net - My blog # Battlelog |
| | |
| | #5 (permalink) |
| General Major Join Date: 05 September 08 Location: Noord-Brabant
Downloads: 52 Uploads: 0
Xfire: joeri5000 ![]() Provided Answers: 56 | Stop, ho, wacht! Ik had dit bericht eerder gelezen maar aangezien het op de verkeerde plek stond had ik geen zin om de moderators lastig te vallen met berichten die ze dan moeten gaan verplaatsen. Ontopic: Ik had al research gedaan naar je moederbord en kwam tot de conclusie dat je wel sata(300) aansluitingen hebt op je moederbord! je kunt dus gewoon een Sata hardeschijf kopen. En dus heb je geen PCI-E sata-controller nodig. bron: Asus M4N78 PRO prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
__________________ Vragen? Stuur een PM. ![]() |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
| New To Site? | Need Help? |