![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| | #1 (permalink) |
| Private First Class | Idle staat de temp op ongeveer 50°C. In game gaat ie hoger dan 86°C met als gevolg dat mijn beeld bevriest, vervolgens zwart word + mijn geluid geblokeerd, en dit voor enkele seconden. Nadien speel ik gewoon verder alsof er niks gebeurt is, totdat de temp weer voorbij de 85°C gaat, dan begint de zever weer. Nu heb ik een update van mijn bios gedaan, en alle andere updates die beschikbaar waren voor mijn systeem, doch blijft die temperatuur oplopen. Mijn koeling bestaat uit 2 fans die beide lucht wegzuigen uit de behuizing (van binnen naar buiten dus) enkel de fan van de voeding zuigt lucht naar binnen toe, maar die komt er via de voeding zelf aan de zijkant terug uit. Ik heb deze temperatuur gemeten zowel in de bios als met cpuid & everest. In bios is eveneens te zien dat mijn processor ook idle draait meestal op minimum 40°C. PC is stofvrij, net geassembleerd. ![]() Read more on: : i3D.net Game Forums /hardware/176807-mobo-temperatuur.html Mijn systeem is niet overgeklokt, en alle onderdelen zijn maximum 6 maand oud. mobo/ram/cpu zijn 1 week oud. Mijn systeem: I7 2600 3.4ghz mobo msi p67a-c45 (ms7673) ram ripsaw 4 gig win 7 64bit msi nvidia gtx470 twin frozr II. voeding cooler master pro silent 600W Wat kan ik doen om de temp naar beneden te halen? |
| | |
| Sponsored Links |
| | #2 (permalink) |
| Corporal Join Date: 14 August 08 Location: in t noorden, fryslân ut geksteuuu
Downloads: 12 Uploads: 0
Xfire: pandi09 ![]() Provided Answers: 1 | waarom zij jij hier je temp omlaag halen, zo erg hoog is dit niet. als je het nog lager wil hebben moet je meer water gekoeld gaan nemen. dit is wat ik zelf heb.
__________________ Corsair 600T Black Edition crosshair formula IV AMD 1100T 3,9Ghz Asus GTX 680 2gb SSD crucial 128gb C300 1TB WD Black Caviar 1TB Samsung Spinpoint F3 Corsair H100 Liquid cooled CPU |
| | |
| i3D.net is now on Facebook! |
| |
| | #3 (permalink) |
| Corporal Join Date: 14 August 08 Location: in t noorden, fryslân ut geksteuuu
Downloads: 12 Uploads: 0
Xfire: pandi09 ![]() Provided Answers: 1 | ![]() Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=176807 (sorry ik had ff wat verkeerds gedaan) herbij mijn info van me cpu
__________________ Corsair 600T Black Edition crosshair formula IV AMD 1100T 3,9Ghz Asus GTX 680 2gb SSD crucial 128gb C300 1TB WD Black Caviar 1TB Samsung Spinpoint F3 Corsair H100 Liquid cooled CPU |
| | |
| | #4 (permalink) |
| i3D news team Join Date: 04 June 08 Location: Zuid-Limburg
Downloads: 89 Uploads: 3
Xfire: steven543 ![]() ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 62 | Valt best mee inderdaad als dat je temps zijn tijdens/na het gamen.
__________________ Battlefield 4 HQ Nederland - BF4HQ.NL i3D.net network: Call of Duty.nl Co-Editor in chief | Battlefield3.eu / Battlefieldheroes.net Editor | MedalofHonor.nl ![]() # Battlefield3.eu Twitter! # Twitter / StevenW.net - My blog # Battlelog |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Private First Class | volgens mij is die 1ne temperatuur van het moederbord veel te hoog. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=176807 Hoort dat niet normaal rond de 30°C te liggen? Volgens alternate moet die serieus lager zijn dan hetgeen die bereikt als hij maar op idle staat. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een antwoord. Kan het zijn dat ik teveel koelpasta gebruikt heb op processor, en dat daardoor de warmte niet goed word weggeleid naar het koelblok, maar wel naar de andere kant, het moederbord dus? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Corporal First Class Join Date: 28 September 08
Downloads: 70 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 4 | De hoge temperatuur is waarschijnlijk je "North Bridge" Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=176807 Dit komt waarschijnlijk omdat je grafische kaart de chip set in het geheel of gedeeltelijk af dekt. ( geen air flow) Omdat het je enigste pci e slot betreft is hier weinig tot niets aan je doen. (sry’s voor je jongen) Ook ben ik niet erg onder de indruk van de “headsink” (South Bridge) er is geen “headpipe” of niets wat de temperatuur maar enigszins onderdrukt. Wat ook erg nadelig is voor je mosfeds (de ronde tonnetjes rond je processor). Je bent echter niet de enigste met dit probleem vele klagen over hoge temperaturen met de msi p67a-c45 Dit alles wil natuurlijk niet zeggen de msi p67a-c45 een slecht moederbordje is. Het is alleen niet erg geschikt voor gameing en helemaal niet voor de games van vandaag. Er is helaas voor jou geen oplossing voor dit “head” probleem Als er bij mij iemand in de zaak komt voor een game bordje in jouw prijs klasse op socked 1155 zou ik hem een ASRock aanraden. Met een CoolerMaster V8 cpu cooler. Asrock P67 Extreme4 prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock P67 Extreme4 (B3) Dit bordje doet zeker niet onder voor BV een Asus Rampage extream. Die veel duurder is. ASRock P67 Extreme 6 Motherboard Review | Overclockers Dit wil natuurlijk niet zeggen dan Alternate hierbij de schuldige is. Immers jij bestelt en Alternate levert zo simpel is het. Wat je nog kan doen is vragen aan de klanten service of je het nog kan ruilen. Alternate is erg klant gericht dus...wie weet. Ga dan voor de ASRock p67 extreme4. Krijg je geen spijt van. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Private First Class | Goh, probleem doet zich nog wel voor, maar koeling is er genoeg. Ik ben best tevreden met het mobo en het doet wat ik er van verlang. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=176807 Alternate.nl & be hebben naar klantenservice imo een slechte service. Mijn gtx470 heb ik gekocht in nl bij alternate, met de belofte als er iets aan stukging, deze ook mocht afgeleverd worden bij alternate belgie. NU, jammer genoeg krijg ik artifacts in 3d mode, ook bij andere pc's ingebouwd, zelfde probleem, dus de kaart is stuk. ik bel naar alternate belgium, en daar vertellen ze me doodleuk dat ik maar 140km naar nederland moet rijden om ze in te leveren, ik bel eerst naar alternate.nl om te horen, daar vertellen ze me dat ik de kaart moet binnenbrengen, ze daar getest wordt, en indien ze stuk is naar de fabrikant word opgestuurd. Ik vroeg hoelang het zou duren voordat ik de kaart terug heb, 8 weken vertelde ze me aan de telefoon. 2 maanden! Toen ik vroeg achter een vervangonderdeel vertelde me hij dat als ik niet kon wachten, maar een nieuwe kaart moest kopen. Klantgericht? alternate? Ik denk er in ieder geval anders over. |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
| New To Site? | Need Help? |