![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| | #1 (permalink) |
| Private Join Date: 24 June 09
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | ik ben hier pas nieuw maar heb al grootse plannen. Vorig jaar was ik aan een mod begonnen voor ET maar door wat ruzies enzo ben ik ermee gestopt. Maar nu wil ik de mod afmaken. Ik was al begonnen met wat simpele dingen gelijk nieuwe sounds enzo en andere sprites en pictures, allemaal mooi (bvb: blauwe vlammen i.p.v. die gele) maar mijn visie op de mod is veranderd, ik wil professioneler tewerk gaan (laten we zeggen dat het vorige maar een test was). Een paar problemen die ik toen had: - Ik ken niks van C+, enkel JAVA, dus ik veranderde enkel maar scripts (kan het kleinste kind met de juiste handleiding). Kent iemand een goede C+ tut? Ik heb al Englse tuts geprobeerd maar dan was ik meer bezig met het vertalen dan wat anders. - Bij het veranderen van skins werden sommige, normaal onzichtbare delen, terug zichtbaar. Hoe moet ik dit oplossen? Chroma keying? - Met welke software zijn de models gemaakt? - En dan het laatste: tut om te skinnen, ik kan al een beetje modden, maar ik zuig in het skinnen. Ok, dit was ales, de mod heet voorlopig |Pr* (PRO). hoop dat ik jullie later iets kan tonen ![]() Greetz, Prisonguard |
| | |
| Sponsored Links |
| | #2 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | Zo te zien is dit een "zelfhulp-forum" ![]() Ik heb voor het modelen het zelf al gevonden in een modelprogramma dat ik al had, XSI (ik heb al geprobeerd om hl2 tee modden maar de source code alleen al is 100 pagina's lang)... het ondersteund wel niet het MD3 formaat maar er is een mogelijkheid om het in MAX te importeren. (handig, ik weet al hoe ik moet werken in XSI). Dan blijven de andere dingen nog over. Enig idee waar ik tuts kan vinden voor te skinnen en voor C+? en hoe ik dat ***** gedoe kan oplossen met die onzichtbare delen die zichtbaar worden. |
| | |
| i3D.net is now on Facebook! |
| |
| | #4 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | daar kan ik wel mee helpen, wat moet je weten?? ik heb al een kleine mod gemaakt, het was maar een test, (zie bijlage voor een preview) enkel wat pics veranderd en sounds (ik laat niet alles zien en horen in de preview) Read more on: : i3D.net Game Forums /modifications-et/62383-et-mod.html note: de extensie van de preview moet mp4 zijn , niet mp3 ( de server laat het uploaden van mp4's niet toe) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Private First Class | k wil graag de volgende geluiden vervangen: als de allies en/of axis winnen, 1minuut van tevoren een muziekje af te spelen, een hit sound als je iemand raakt en de killing spree geluiden. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 ik sla ze op als .wav bestanden met 8bits 22khz stereo 352kbps maar ET wilt het niet afspelen |
| | |
| | #6 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | het moet zijn: 352kbps, 16 bits, mono, 22Khz Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 een goeie coverter (heb ik toen gebruikt) "super" deze info kan je gwn uit de bestanden vn ET halen. een vraag, wil je sounds vervangen of wil je een extra soundmenu toevoegen? bij het eerste kan ik helpen, bij het tweede: nooit gedaan aja,over het modelen: 3ds MAX kost een bom geld, XSI ondersteund juist nix, ze hebben de plugins verwijderd, gebruik geen gmax met gmax tempest zoals sommige forums zeggen: ze ondersteunen de MD3 models van ET niet. In de plaats daarvan gebruik milkshape, speciaal voor de Q3 engine |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Private First Class | ik wil een sound pack maken die de bovenstaande geluiden gaat gebruiken in plaats van de geluiden die in de normale pk3 bestanden staan Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 je kan ook google sketchup gebruiken maar die slaat het op als skp bestanden maar je kan het ook als 3ds, DWG, dxf, kmz, dae, fbx, obj, wrl, xsi exporteren en je kan dwg, dxf, 3ds, dem, ddf importeren als je hem download dan heb je maar een trial van 8uur, persoonlijk vind ik google sketchup veel gemakkelijker dan studio 3ds max |
| | |
| | #8 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | milkshape is zeer omslachtig, je moet alles corrigeren via een top, right, front en 3D scherm. er is dus geen mogelijkheid om uw model te draaien en zo aan te passen zoals in XSI... Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 een programma met een trail van 8 uur? in die tijd heb ik het zelf nog niet eens fatsoenlijk leren gebruiken) zucht, ik voel het al aankomen... dit gaat zo een grote fail worden iemand enig idee hoe je quake 3 (.MD3) modelen in XSI moet zetten? ps Zangetsu: vertel me hoe het afloopt spijtig dat je niet onbewerkt de laatste post kunt editen, maar wat ik dus wil doen is via de weaponmodels nieuwe models maken, daarom dat ik die MD3 files nodig heb om te weten hoe groot het wapen moet zijn enzo, ik wil de wapens futuristischer maken dus de animaties mogen blijven. en dan wou ik ook nog models importeren van RTCW Last edited by Bloody91; 26-6-2009 at 15:31. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Mc Donalds ftw! Join Date: 30 May 07 Location: 't Zand (NH)
Downloads: 132 Uploads: 34
Xfire: zupahhhhh ![]() | Quote:
Al denk ik er over dat iedereen zoiets wel heeft. | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Private First Class | Quote:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | die tool heb ik ook geprobeerd, dat was het eerste dat ik gevonde had waarvan ze zeiden dat het bedoeld was om models aan te passen, niet dus Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 en ja, je kan de textures aanpassen maar het is niet noodzakelijk om dit via deze tool te doen, je moet gewoon denaam van de te gebruiken texture aanpassen en in de zelfde folder zetten |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Private First Class | hier heb je gelijk in dat is makelijker er is maar een geluid die werkt in mijn sound pack en Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 dat is als je op een team mate schiet dan hoor je (cartman) Goddamn it dont shoot me !!! ik heb mijn kleine soundpack geupload mischien kan jij kijken wat ik fout hebt gedaan als je wil |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| +GoW| =N= Join Date: 28 October 08 Location: Sommelsdijk
Downloads: 55 Uploads: 0 ![]() | Quote:
Maar goed moet jezelf even kijken.Hier dan de tut waar de beginselen van C++ worden uitgelegd Succes ermee,BTW: dit is niet een forum dat gegarandeerd moet antwoord op je vragen Wij hebben ook vrije tijd en zitten niet hele dagen op dit forum.. Tenminste ik niet | |
| | |
| | #14 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | ok, ik heb juist gezien dat de instellingen voor de sounds niet allemaal hetzelfde zijn, srry, mijn fout, het is dan ook al een jaar geleden dat ik dit nog gedaan heb. alles in sounds\music moet een bitverwerkingssnelheid hebben van 705kbps, de rest mag blijven. Normaal moet het dan werken. Ik verwijs weer naar de originele bestanden waaruit je de info kan halen. gewoon rechtsklik > eigenshappen > samenvatting > geavanceerd, daar kan je al die gegevens bekijken van de sound. Dan heb ik nog de sound hit gevonden, ik weet niet waar daar de bedoeling van is want Jaymod heeft al een hele hitpack. en er waren ook wat overbodige mappen, lege mappen zijn helemaal niet nodig. Ik ben eindelijk beginnen modelen. hele gedoe om de md3 bestanden te openen. oplossing: openen in milkshape, naar valve's SMD formaat converteren en openen in XSI. klaar . En dan kom je een smerige streek tegen van de ontwerpers van ET, de wapenmodels zijn gedraaid, goed wetende dat ze nooit in een mooie 90° hoek kunnen gezet worden.... dat wordt dus mikken. bedankt kieviet voor de handleiding. ik weet, eerst kleine dingen, dan de grotere dingen maar ik ben nu eenmaal ongeduldig en hou van een uitdaging |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| +GoW| =N= Join Date: 28 October 08 Location: Sommelsdijk
Downloads: 55 Uploads: 0 ![]() | Quote:
| |
| | |
| | #16 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | En voila, volgend probleem. DAt is echt zo typisch, als het één werkt, dan werkt het ander niet. Ik ben er dus in geslaagd om eindelijk die models te openen, te beweken, en da.... kan ik zo toch wel niet meer terug exporteren zeker. ik heb een .qs bestand ,nodig dat ik kan genereren met milkshape, maar op het internet staat dat dat bestand nog helemaal moet aangepast worden. IKI heb dus mijn model kunnen exporteren maar zolas verwacht duikt het niet op in het spel. Iemand enig idee? PS: mensen die helpen komen in de "special thanx to"-list, als dit een motivatie kan zijn ![]() ik slaag r dus echt niet in om een gewone model te maken. de meeste sites waar ze links met tuts geven, bestaan niet meer. Het lijkt erop dat de Q3 mod-community dood is.... Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 yea, just say it: FAIL ik ga nog een paar dagen door proberen te zoeken in de hoop dat ik toch nog iets vindt. En anders.... toch maar terug naar de 100 pagina's lange source code van hl2 dm en proberen op te concurreren met andere mods... En ja, ik ben om 00:00 nog altijd bezig. ik ben gewoon zeer gemotiveerd maar de motivatie zinkt wel naar zero na een hele dag zoeken ik heb een pic van mijn eerste "niet-gefinishte" panzerfaust model, er moeten nog wat kabel aan hangen, een "bakske" waar je de electro-charge kunt zien (ja, de racket gaat veranderen in een electro-bol, futuristischer dus) Last edited by Bloody91; 28-6-2009 at 00:24. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Private First Class | inmiddels heb ik een de twee victory geluiden werkend gekregen nu moet ik die van 30 seconden werkend zien te krijgen het origineel is 95K 352kbps 16bit 1(mono) 22khz Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 het aan gepaste geluid is 1.294 352kbps 16bit 1(mono) 22khz zijn ze misschien te groot of maakt dat niet uit ? (je model ziet er goed uit) |
| | |
| | #18 (permalink) |
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | Normaal maakt het niets uit, maar het probleem is dat de geluiden waarschijnlijk niet volledig afgespeeld worden als ze te groot zijn. Het enige dat je dan kan doen is zoeken naar een script die zorgt voor de trigger dat als er nog 30 seconden over zijn dat het geluid afgespeeld wordt, en dan moet je daar maar de waarde veranderen. Het kan ook zijn dat het gewoon zo in jaymod mee geprogrammeerd is, dan moet je met beginnen zoeken in de source code. Hier kan ik nog geen uitleg over geven omdat ik daar nog niet mee begonnen ben, ik ben nog altijd bezig met modelen. De nieuwe panzerfaust (nog altijd niet gefinished): (zie bijlage) Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=62383 Zoals je kan zien heb ik al een eerste succesvolle poging gedaan om te skinnen zonder tut. Hoop dat je het goed vindt. Ik heb het wel nog altijd niet in-game gezien omdat ik het niet kan exporteren. PS: ik sta altijd open voor opmerkingen, advies, ideeën etc. |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
| New To Site? | Need Help? |