![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| |||||||||
| Register | Invite Your Friends | All Albums | Members List | Social Groups | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
| | Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
| | #1 (permalink) |
| Heer beer Chris Join Date: 11 March 07 Location: Utrecht
Downloads: 113 Uploads: 0
Xfire: spiderpig15 ![]() Provided Answers: 5 | Read more on: : i3D.net Game Forums /software/60070-microsoft-office-word-tussenlijn.html weet iemand hoe ik dat goed kan krijgen ?... zodat de tekst netjes onder elkaar is, inplaats van een enter er tussen.. (een lege lijn)
__________________ *- Life is a one way road where you can see back, But you can’t go back so don’t miss anything enjoy every second of life. -* ![]() |
| | |
Best Answer - Posted by Blackshark |
|
Met Shift + Enter voeg je een 'zachte Enter' in, alleen dat is geen optimale oplossing. De ruimte is dan inderdaad minder (de regels staan netjes onder elkaar), alleen je kunt dan later eventuele problemen krijgen (bijvoorbeeld als je je tekst wilt uitvullen). Je dient in dit geval de ruimte aan te passen tussen de alinea's. Een alinea in Word is een stuk tekst dat je afsluit met een Enter. Wanneer je in Word 2007 één Enter geeft, verschijnt er automatisch een bepaalde hoeveelheid witruimte tussen de alinea's (de witruimte die op jouw screenshot zichtbaar is). Dit komt doordat de afstand na de alinea's in Word 2007 standaard op 10 punten zijn ingesteld. Wanneer je dit wijzigt naar 0, staan de regels netjes onder elkaar. Ga als volgt te werk.
Edit Wat Markicks zegt kan ook, alleen als je het via het dialoogvenster doet is je regelafstand 1,15. Wanneer je 'Geen Afstand' gebruikt, is je regelafstand '0' en dat ziet er -naar mijn idee- een beetje raar uit (tekst staat teveel 'op elkaar'). Uiteraard kun je dit achteraf gemakkelijk aanpassen. |
| Sponsored Links |
| | #3 (permalink) |
| Super Moderator Join Date: 23 September 05 Location: Ommen
Downloads: 91 Uploads: 136
Xfire: Markicks ![]() Provided Answers: 316 | Is eigenlijk niet het goede antwoord, want als je het goed wilt doen moet je de opmaak "Geen Afstand" gebruiken voor de hele alinea. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=60070 Bovenin zie je die vierkantjes en dan zie je als eerste geselecteerd staan "Standaard", daarnaast staat "Geen Afstand" en die moet je juist hebben.
__________________ i3D.net Super Moderator ![]() All your Battlefield news right here!" system setup | latest drivers | game troubleshooter | forum rules | movie collection |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Friend of i3d! | Met Shift + Enter voeg je een 'zachte Enter' in, alleen dat is geen optimale oplossing. De ruimte is dan inderdaad minder (de regels staan netjes onder elkaar), alleen je kunt dan later eventuele problemen krijgen (bijvoorbeeld als je je tekst wilt uitvullen). Je dient in dit geval de ruimte aan te passen tussen de alinea's. Een alinea in Word is een stuk tekst dat je afsluit met een Enter. Wanneer je in Word 2007 één Enter geeft, verschijnt er automatisch een bepaalde hoeveelheid witruimte tussen de alinea's (de witruimte die op jouw screenshot zichtbaar is). Dit komt doordat de afstand na de alinea's in Word 2007 standaard op 10 punten zijn ingesteld. Wanneer je dit wijzigt naar 0, staan de regels netjes onder elkaar. Ga als volgt te werk.
Edit Wat Markicks zegt kan ook, alleen als je het via het dialoogvenster doet is je regelafstand 1,15. Wanneer je 'Geen Afstand' gebruikt, is je regelafstand '0' en dat ziet er -naar mijn idee- een beetje raar uit (tekst staat teveel 'op elkaar'). Uiteraard kun je dit achteraf gemakkelijk aanpassen. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| General | Voor de mensen die niet zo handig zijn met programma's raad ik toch aan om shift-enter te gebruiken. Diegene die Word nodig hebben (voor hun job, school, ..) zullen de nodige kennis wel hebben, hoop ik. ![]() Ik gebruik ook meestal shift-enter omdat ik dat gemakkelijker vind.
__________________ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Friend of i3d! | Shift + Enter is, zoals ik al zei, niet bedoeld om witruimte te besparen. In bepaalde situaties kan dat vervelend uitpakken. Een voorbeeld; wanneer jij je tekst uitvult, doortypt en je tekst op een gegeven moment op een nieuwe regel begint, krijgt je tekst gaten wanneer je een zachte Enter geeft. Kijk hieronder maar (bijlage). Tekst uitgevuld en een zachte Enter gegeven. Zoals je ziet is de witruimte inderdaad weg (verminderd tot 1,15), alleen omdat als uitlijntype 'uitgevuld' is gekozen, moet de tekst over de hele regel verdeeld worden. Word heb je immers gezegd dat je nog geen nieuwe alinea wilt beginnen (want dat begin je met een 'harde Enter'). Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=60070 De afstand is niet moeilijk te wijzigen dus ik neem aan dat je de moeite kunt nemen om met een paar klikken de witruimte te wijzigen. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Friend of i3d! | Hangt er ook net vanaf in hoeverre je de functies van Word gebruikt. Als jij je tekst wilt uitvullen -wat een vrij standaard handeling is- dan zou het probleem kunnen optreden wanneer je een zachte Enter gebruikt. Overigens was dat maar een voorbeeld ter illustratie. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Heer beer Chris Join Date: 11 March 07 Location: Utrecht
Downloads: 113 Uploads: 0
Xfire: spiderpig15 ![]() Provided Answers: 5 | Quote:
iedergeval bedankt allemaal
__________________ *- Life is a one way road where you can see back, But you can’t go back so don’t miss anything enjoy every second of life. -* ![]() | |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://forum.i3d.net/software/60070-microsoft-office-word-tussenlijn.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | Hits |
| Hoe zet je de dubbele enter optie in word uit? - Goeie Vraag | This thread | Refback | 14-10-2010 21:55 | 8 |
| New To Site? | Need Help? |