![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| |||||||||
| Register | Invite Your Friends | All Albums | Members List | Social Groups | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
| | Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
| | #1 (permalink) |
| Corporal First Class Join Date: 15 April 09 Location: The Netherlands
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Ik ben een blije eigenaar van de PS3 en speel graag op deze console. Ik heb echter een probleem. Elke keer als ik online speel, maakt niet uit welke game het is maar zolang ik maar ingelogd ben in PSN krijg ik een foutmelding met het volgende bericht: Er is een fout opgetreden (8002AD36). Dit kan na een half uur zijn, een kwartier of zelfs 5 minuten. En vervolgens word ik uit mijn PSN geknald en moet ik me opnieuw aanmelden. Ik heb Sony al gebeld en gemaild. Die hebben mij een stappenplan gegeven voor hoe je je PS3 het beste kan instellen. Deze werkt helaas niet. Ik heb sneller internet aangeschafd, werkt ook niet. Nu heb ik ook geGoogled en daar kwam uit dat je je PS3 in DMZ moet zetten of je dat je moest portforwarden. Nu ben ik echt a-technisch met zulke dingen dus vraag ik jullie hulp. Wat kan ik het beste doen of misschien weten jullie waar het aan ligt. Bij voorbaat dank, Sorter --------------------[ENGLISH]------------------------------- Goodday all, I'm a happy owner of the PS3 and I love to play on this console. However, I've got a problem. Every time when I play online, doesn't matter which game I'm playing, as long as I'm logged in into PSN I'm getting an error with the following message: An error occurred (8002AD36). This can happen after a half an hour, 15 minutes or even 5 minutes. Next step is that I'm being kicked out of my PSN and that I need to reconnect/log in again. I've already given Sony a call and send them an e-mail. They have send me an action plan of how to configure your PS3 correctly but this doesn't work. I've purchased faster internet. Doesn't work either. I've been Google-ing myself and found out that you need to put your PS3 in a DMZ or portfoward your PS3/router. Read more on: : i3D.net Game Forums /technical-support-consoles/152734-ps3-psn-error-8002ad36-eng-ned.html Now, I'm really a-technical when it comes down to these things so that's why I asked help from you guys. What is the best thing I can do or maybe you guys know what the problem may be. Thanks in advance, Sorter.
__________________ I'm always right. I'm only wrong when people don't know I'm right. Prognoz - The Evpatoria Report Part 1 Prognoz - The Evpatoria Report Part 2 |
| | |
Best Answer - Posted by Funkii |
|
Dan moet je alle poorten openen in je router.. Wat u er aan kunt doen is het volgende: 1. Controleer of u een router heeft. 2. Vraag via een PC u netwerk gegevens op. (IP adres/DNS/Gateway/Subnetmasker) - Met windows is dat: Start > Uitvoeren > CMD [Enter] > ipconfig/all [Enter] - Met MAC OS: Ga naar het Apple-menu > Ga naar ‘system Preferences > Ga naar ‘network’ (http://docs.info.apple.com/article.h...tnum=106659-nl) 3. Voer de gegevens handmatig in op de Playstation. LET OP! Verhoog bij het IP (en alleen met het IP) de laatste cijfers met 10. En vul deze in uw router bij DMZ in -Bijvoorbeeld: 192.168.1.3 wordt dan 192.168.1.13 4. Bij DNS-servers kan u de volgende adressen invoeren: Primaire DNS: 208.67.222.222 Secondaire DNS: 208.67.220.220 5. Daarna kun het IP-adres van u Playstation in de DMZ-zone van uw router zetten. Dit zou uw online gaming problemen moeten verhelpen. De DMZ is een functie in uw router. Hoe deze ingesteld moet worden is voor elke router anders. Controleer in de handleiding hoe dat moet of bel met de helpdesk van de routerfabrikant. succes ermee |
| Sponsored Links |
| | #3 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Ja, zelfs dat (!) heb ik al geprobeerd
__________________ I'm always right. I'm only wrong when people don't know I'm right. Prognoz - The Evpatoria Report Part 1 Prognoz - The Evpatoria Report Part 2 |
| | |
| | #5 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Geachte heer/mevrouw, Uw probleem kan wellicht verholpen worden door uw internet-instellingen aan te passen. Wij raden u dan ook aan de volgende stappen te ondernemen. Alvorens de stappen te ondernemen dient u de volgende gegevens via een PC op uw netwerk op te vragen (IP-adres / Standaardgateway) Windows XP: Ga naar "Start" en selecteer "Uitvoeren" Hier voert u "CMD" in, druk op [Enter] of klik op "OK" Een zwart scherm zal verschijnen, nu voert u "ipconfig" en druk op [Enter] De gegevens komen nu naar voren Als u het IP-adres en Standaardgateway heeft genoteerd kunt u de volgende stappen ondernemen 1. U gaat in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen > Netwerkinstellingen > Instellingen internetverbinding 2. Zorg ervoor dat uw PS3 door middel van een Ethernet-kabel is aangesloten of een draadloos netwerk beschikbaar is Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=152734 3. Selecteer [Ja] wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat uw internetverbinding zal worden verbroken 4. Instelmethode, Selecteer [Aangepast] 5. Verbindingsmethode, Selecteer [Verbinding met kabel] of [Draadloos] > Indien u met kabel bent aangesloten ga naar stap 9 < 6. WLAN-instellingen, Selecteer [Scannen] Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer uw netwerk en noteer het type beveiliging van dit specifieke netwerk. Een signaalsterkte van boven de 50% is wenselijk, is de signaalsterkte lager dan kan dit problemen veroorzaken. U kunt eventueel de locatie van PS3 of Router aanpassen om de sterkte te bevorderen. 7. SSID, deze moet u niet veranderen, druk op het pijltje naar rechts om door te gaan 8. Selecteer het type beveiliging en voer daarna indien nodig de netwerk sleutel in, druk op pijltje naar rechts om door te gaan > Ga naar stap 10 < 9. Gebruiksmodus, Selecteer [Automatisch detecteren] > Indien u gebruik maakt van enkel een modem ga naar stap 12 < 10. Instelling IP-adres, Selecteer [Handmatig] 11. Voer nu gegevens die via de PC zijn opgehaald hier in: IP-adres: Van het IP-adres wat u via de PC heeft opgevraagd zal het laatste cijfer met 20 moeten worden verhoogd. Bijvoorbeeld: 192.168.1.3 wordt dan 192.168.1.23 Subnetmasker: Moet 255.255.255.0 zijn Standaardrouter: Dit IP-adres is gelijk aan wat op uw PC als standaardgateway wordt aangegeven. Primaire DNS: Voer in "208.67.222.222" Secundaire DNS: Voer in "208.67.220.220" > Ga naar stap 16 < Indien u een modem heeft kan de functionaliteit per provider verschillen, neem eventueel contact op met het SCE Support Center voor vragen. 12. Instelling IP-adres, Selecteer [PPPoE] 13. Voer het gebruikersnaam en wachtwoord in, uw provider heeft deze aan u verschaft 14. DNS-instelling, Selecteer [Handmatig] 15. Voer bij "Primaire DNS" in: 208.67.222.222, voer bij "Secundaire DNS" in: 208.67.220.220 16. MTU, selecteer [Automatisch] 17. Proxyserver, selecteer [Niet gebruiken] 18. UPnP, selecteer [Inschakelen] 19. U krijgt nu een overzicht van uw instellingen. 20. Selecteer [Verbinding testen] Een test rapport zal verschijnen: IP-adres ophalen: Indien "Time-out" kunt u het beste de eventuele netwerk-sleutel controleren op juistheid. Indien "Mislukt" dient u het IP-adres van de standaardgateway te controleren. Internetverbinding: Indien "Mislukt" vraag de DNS-server gegevens op via uw provider en voer deze in wanneer gevraagd word naar de primaire- en secundaire DNS. DMZ router Wij raden u aan het IP-adres van de PS3 in de DMZ functie van uw router te zetten. Uw provider, router fabrikant of router handleiding kan u hier bij helpen. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=152734 Om het IP-adres van uw PS3 te achterhalen gaat u in het hoofdmenu van uw PS3 naar: Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie Mocht de test mislukken probeer eerst de router of modem te resetten, tijdelijk de stroom eraf halen, en test de verbinding nogmaals. Wanneer u vragen heeft, neem dan contact op met het SCE Support Center. Bij problemen noteer alvorens u belt wáár het tijdens het testen fout loopt en eventuele foutcodes. We hopen u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd. Indien u na aanleiding van deze mail telefonisch contact opneemt met de helpdesk, verzoeken wij u het verwijzingsnummer uit deze mail bij de hand te houden. SCE Support Center Nederland: 0495-574817 België: 0032 (0) 11-516406 -------------------------------------- Deze stappen heb ik exact gevolgd dus alles staat als in hier beschreven. Het gaat om een wired verbinding. Dit is ook tevens het stappenplan waar ik het over had.
| | |
| | #7 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Ziggo
| | |
| | #8 (permalink) |
| Friend of i3d! Join Date: 25 September 07 Location: World,Europe,Netherlands,Zuid-Holland, Rotterdam, Spijkenisse
Downloads: 110 Uploads: 0
Xfire: luckybrian ![]() ![]() Provided Answers: 101 | Maak je gebruik van een enkel modem ?
__________________ "Vrienden "brengen het beste in je naar boven, waar anderen de moeite niet nemen om naar te zoeken. |
| | |
| | #9 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Ja, één enkele modem. Die wordt opgesplitst door het hele huis door middel van een router.
| | |
| | #10 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Maar hoe zit dat met port-forwaden en DMZ dan?
| | |
| | #11 (permalink) |
| BAM! Join Date: 03 November 06 Location: Zoetermeer
Downloads: 62 Uploads: 0
Xfire: FunXz ![]() Provided Answers: 20 | Dan moet je alle poorten openen in je router.. Wat u er aan kunt doen is het volgende: 1. Controleer of u een router heeft. 2. Vraag via een PC u netwerk gegevens op. (IP adres/DNS/Gateway/Subnetmasker) - Met windows is dat: Start > Uitvoeren > CMD [Enter] > ipconfig/all [Enter] - Met MAC OS: Ga naar het Apple-menu > Ga naar ‘system Preferences > Ga naar ‘network’ (http://docs.info.apple.com/article.h...tnum=106659-nl) Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=152734 3. Voer de gegevens handmatig in op de Playstation. LET OP! Verhoog bij het IP (en alleen met het IP) de laatste cijfers met 10. En vul deze in uw router bij DMZ in -Bijvoorbeeld: 192.168.1.3 wordt dan 192.168.1.13 4. Bij DNS-servers kan u de volgende adressen invoeren: Primaire DNS: 208.67.222.222 Secondaire DNS: 208.67.220.220 5. Daarna kun het IP-adres van u Playstation in de DMZ-zone van uw router zetten. Dit zou uw online gaming problemen moeten verhelpen. De DMZ is een functie in uw router. Hoe deze ingesteld moet worden is voor elke router anders. Controleer in de handleiding hoe dat moet of bel met de helpdesk van de routerfabrikant. succes ermee
__________________ i3D Console Moderator Forum |
| | |
| | #12 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Maar is het dan niet zo dat mensen makkelijker kunnen 'hacken' of iets dergelijks zodra je al die poorten open hebt staan? Of zit daar geen gevaar in?
| | |
| | #14 (permalink) |
Downloads: 1 Uploads: 0 ![]() Provided Answers: 1 | Naja, je weet het niet, aangezien ik hier niks van af weet, check ik het toch maar even voor de zekerheid.
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://forum.i3d.net/technical-support-consoles/152734-ps3-psn-error-8002ad36-eng-ned.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | Hits |
| 8002AD36 | This thread | Refback | 4-2-2012 16:59 | 2 |
| New To Site? | Need Help? |