![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| |||||||||
| Register | Invite Your Friends | All Albums | Members List | Social Groups | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools | Search this Thread | Display Modes |
| | #1 (permalink) |
| Join Date: 05 October 08
Downloads: 0 Uploads: 0 ![]() | Unanswered: lagg uit het niets?
hee, ik heb al jaaarenlang een systeempje, wat hier en daar eens geupdated is. alleen heb ik sinds, laten we zeggen, 2 maanden steeds meer last van fps lagg in cod2. tot 2 maanden terug had ik nóóit ergens last van en sinds toen heb ik ook niet meer aan mijn pc gesleuteld. specs: p4 s478 2,8 Ghz 2x 1024 DDR MB 80 GB + 120 GB x850xt -of- 9800xt ik had altijd 125 fps met gemak steady, niets aan het handje.. maar de ellende begon 2 maanden terug, met lagg tijdens recorden.. toendertijd windows reinstalled volgens mij, en alles was weer tijdelijk verholpen.. maar nu heb ik weer extreme last (na afgelope week nog 3x windows reinstall, op beide schijven geprobeerd) van de FPS laggstoten. verschillende videokaarten (x850xt of 9800xt) maakt geen verschil, hardeschijven dus ook niet, ook al meerdere geheugens geprobeerd.. internet is ook niet het probleem aangezien een ander gezinslid wel prima speelt en bij mij zowel bedraad als draadloos laggt. voeding is 350w, zou in principe genoeg moeten zijn.. (zelfs zonder 1x 1024mb, geen dvddrives, 1x hd minder laggt hij) heb ook al verscheidene antivirus en spyware geprobeerd, die vond hier en daar wel iets maar intussen is windows al zovaak er opnieuw overheen gezet dat het daar toch hopelijk niet meer aan ligt.. alles al eens geupdated etc etc etc. en cpu heb ik ook al eens getest (CPUStabTest) daar gaat mn hele systeem van laggen en mn koelblok wordt goed warm, dus ook daar zal het niet aan liggen hoop ik? als laatste: in windows heb ik ook vaker dat alles ff hangt, msn, ie, etc.. maar dit zal wel iets anders zijn.. nou jongens (en meiden) wie oh wie kan me iets in de richting van een oplossing bieden? het zal toch niets te doen hebben met mn al 5/6 jaar oude mobo ?mvg, zilltjah. |
| | |
| Sponsored Links |
| | #2 (permalink) |
| Super Moderator Join Date: 16 June 06 Location: Amersfoort
Downloads: 200 Uploads: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 160 |
Aangaande jouw problemen denk ik dat het hier om een conflict met je CPU gaat. Programma's die langzaam opstarten, lagg in games (eigenlijk wordt dit geen 'lagg' genoemd, maar gewoon een 'fps-drop' (lagg = soort van 'stotteringen' in het spel zelf bij het online spelen ervan, als oorzaak instabiele of slechte verbinding tussen jou en de server), algehele vertragingen in het OS zelf; het zijn allemaal symptomen van een probleem met de centrale verwerkingseenheid. Je kunt met Everest controleren wat de temperatuur van je CPU is. Je hebt een Pentium 4, die mag niet hoger dan plus-minus 55 graden worden (full-stressed). Je kunt daarom het beste Everest even draaien en vervolgens bijvoorbeeld CoD2 spelen (of een andere applicatie draaien waarbij je CPU goed gestressed wordt (zoals hetgeen dat je er al voor gebruikt hebt)). Geef de temperatuur van je CPU aan ons door wanneer je hem goed hebt belast. Je kunt (eventueel) hiervoor een screenshot maken van Everest onder het desbetreffende tabblad (Computer --> Sensors --> Temperaturen).
__________________ < | Nieuw op het forum? Lees dit eerst!| Problemen met Punkbuster? Lees dit eerst! | > Problemen/vragen via e-mail/PM worden niet beantwoord. Last edited by Blackshark; 8-10-2008 at 23:39. |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
| New To Site? | Need Help? |