![]() | i3D.net Support (email & live chat)
|
| | #1 (permalink) |
| Private Join Date: 06 December 07
Downloads: 4 Uploads: 0 ![]() | Ik heb vraag. Wij zitten bij ons thuis aangesloten op een router. dan krijg je een LAN ip (10.0****) en je hebt een external IP MYIP.NL : Zie uw IP adress en andere gegevens zoals zichtbaar op internet! (80.*******) Nu heb ik dus een COD4 server opgezet en ik moet connecten met mijn LAN IP, terwijl mijn vrienden connecten via de EXTERNAL IP. Als ik probeer te connecten via de external IP dan zegt COD4 'coudn't connect'. hij telt dan door 1-10. Is er een mogelijkheid dat ik ook kan connecten via het external IP??? Read more on: : i3D.net Game Forums /technische-hulp-cod4/19204-lan-internet.html Ik weet niet op dit van belang is maar ik draai momenteel Vista. Mvg, Sander |
| | |
| Sponsored Links |
| | #2 (permalink) |
| General Join Date: 25 July 07 Location: Alblasserdam, Zuid-Holland
Downloads: 314 Uploads: 26
Xfire: DutchkriDje ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 37 | Waarom wil jij de server joinen met het WAN (Externe) IP als het gewoon kan met het LAN IP? Je zit toch allemaal op dezelfde server. Read more on: : i3D.net Game Forums http://forum.i3d.net/showthread.php?t=19204 Je kan vanuit hetzelfde LAn-netwerk niet joinen met het WAN ip. Tenminste, niet dat ik weet. |
| | |
| i3D.net is now on Facebook! |
| |
| | #4 (permalink) |
Xfire: DutchkriDje ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 37 | Ah, ik begrijp je. Maar het zal niet kunnen. Maar je kunt ook op andere manieren populair worden. Zet m in je Xfire naam (Gebruikersgedefinieerde status instellen) en maak op andere plaatsen reclame. Zorg ervoor dat je server er netjes uitziet/afgewerkt is. Zorg ervoor dat de instellingen prettig zijn, zoals geen korte matches. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Corporal First Class Join Date: 12 November 07
Downloads: 2 Uploads: 0 ![]() | Quote:
Stel je host-computer in als DMZ-server (demilitarized zone, of buffer zone). Dan werkt deze computer alsof er geen router tussen staat. Alle internetverkeer dat binnenkomt en een onbekende poort gebruikt die niet geforward is, gaat dan direct naar die computer.
__________________ Cheaters are too stupid to learn to point'n'click ![]() ![]() Red man make small fire, sit close. White man make big fire, sit way back. | |
| | |
| | #6 (permalink) |
Xfire: DutchkriDje ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 37 | Ja, maar ik denk dat zijn server-pc gewoon aangesloten is op de router. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
Downloads: 4 Uploads: 0 ![]() | Quote:
Het heeft volgens mij wel gekunt?.. , want toen ik nog cod2 speelde had een vriend van mij ook een server en die connecte gewoon met zijn external IP. hij wist niet hoe die dat deed maar het deed wel. ALs je een TeamSpeak server opzet. dan kun je wel gewoon connecten via je External IP en Lan IP. Ik hoop dat iemand hier een verklaring of antwoord op heeft. Gr. | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
Kijk plaatje. Dat komt uit mijn routerconfig. De computer achter mijn router met IP 192.168.1.2 is bereikbaar vanaf het internet, alsof er geen router is. De firewall op de computer zelf houdt natuurlijk voldoende tegen, maar ik hoef geen ports te forwarden voor die computer. En kan al mijn andere ports forwarden naar andere computers in mijn netwerk.
__________________ Cheaters are too stupid to learn to point'n'click ![]() ![]() Red man make small fire, sit close. White man make big fire, sit way back. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
Xfire: DutchkriDje ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 37 | Nou, je gebruikt het LAN-ip als het betreffende doel ook in je LAN is. En anders het WAN IP. Je vriend had misschien een server ergens anders (op afstand). |
| | |
| | #10 (permalink) | |
NAT kan je op 2 manieren gebruiken (open en secure). Bij open is de inkomende poort ook de poort die naar de computer geopend wordt, bij secure niet. Als uPnP ingesteld staat, kan een computer een poort naar buiten toe open maken in je router om op te luisteren (als een server). Dat doet teamspeak volgens mij ook. COD4 maakt geen poorten open. Die luistert alleen als ze open zijn.
| | |
| | #11 (permalink) | |
moet je hem dan op NAT of uPnP zetten? hoe dan?? | |
| | |
| | #12 (permalink) |
Downloads: 2 Uploads: 0 ![]() | Dat soort dingen staan in de handleiding LOL Als je het merk + type weet, dan is dat zo te vinden op internet.
__________________ Cheaters are too stupid to learn to point'n'click ![]() ![]() Red man make small fire, sit close. White man make big fire, sit way back. |
| | |
| | #14 (permalink) |
Downloads: 2 Uploads: 0 ![]() | Deze sites kunnen je veel uitleg geven over routers. ZyXEL.NL Support PortForward.com - Free Help Setting up Your Router or Firewall Die eerste link is wel zyxel specifiek, maar er staat ook heel veel algemene informatie in. De 2e link kan je op merk van je router zoeken in combinatie met bijvoorbeeld een game en deze laat dan zien wat je in moet stellen.
__________________ Cheaters are too stupid to learn to point'n'click ![]() ![]() Red man make small fire, sit close. White man make big fire, sit way back. |
| | |
| | #15 (permalink) | |
Bedankt. Nou heb ik eigenlijk nog een andere vraag.. , ja ik blijf maar door gaan.Nadat ik een server heb gemaakt en ben wezen spelen dan maakt hij uit zich zelf een games.mp log file aan. Kan die ook automatisch naar een FTP server kunnen worden geupload? of zelf een FTP daar voor laten draaien die hem automatisch bijhoudt? (na elke game bewerkt.) Het is de bedoeling dat ik zelf dan een FTP server opzet en dat hij games.log automatisch moet uploaden. Kan dat? | |
| | |
| | #17 (permalink) |
Xfire: DutchkriDje ![]() ![]() ![]() Provided Answers: 37 | Is het niet overdreven om zoveel moeite te doen om alleen maar je server te joinen met WAN IP ipv LAN IP...? Lol, maar ik zie er behalve een beetje reclame geen nut in... |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| |
| | |
| | #19 (permalink) | |
Het gaat erom of het kan JA/NEE Het is makkelijk, dan kan iedereen je volgen. | |
| | |
![]() |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
| New To Site? | Need Help? |