Aansluiten boxen op PC?!

Discussion in 'Hardware' started by Scillman, Jul 10, 2009.

1. Scillman

Scillman Member

Ten eerste ik weet niet of dit de goede plek is om het te vragen, maar ik heb dus een vraag.

Ik heb hier 2 speakers liggen en die zou ik graag willen aan sluiten op mijn PC. Nu heb ik wat zitten lezen op internet en voor zover ik begrepen heb heb ik een versterker nodig om deze speakers op mijn PC aan te sluiten. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en weet dus niet waar ik precies naar opzoek ben dus, alstublieft help mij!

Achter op de speakers staat:
    Model nummer: FE-376E
    Impedance 6 Ohm
    Max Power: 40 Watt(Program)
    Frequentie range: 70 ~ 20.000 Hertz
    S. P. L.: 87 dB/W(1m)
    Het merk is LG (Life's Good)

A.U.B. help mij als je het kunt.

P.S. als je hier antwoord op weet, weet je dan misschien ook ergens waar ik een redelijk geprijsde(goedkope natuurlijk) kan krijgen?!

Dank U
  2. Blackshark

Blackshark Active Member

Topic verplaatst naar het juiste subforum.
  3. Raymond089

Raymond089 New Member

wat zitten er voor aansluitingen aan? een rode en een witte (tulp) stekker? of een groene/zwarte hoofdtelefoonplug? (zo eentje als oordopjes op een mp3)

in het 2e geval kan ie rechtstreeks in je pc, achteraan, in het groene gaatje ;) zo niet, dan moet er inderdaad eerst een versterker tussen ;)
  4. Floris995

Floris995 Omdat het kan!

Is het een losse speaker?
    Met of zonder interne versterker?

Of is het een hi-fi setje?
    Die kun je met een verloop kabeltje (Tulp -> 3.5mm JackPlug) op elkaar aansluiten!
  5. joeri1

joeri1 New Member

Ik heb het zelf ook maaar ik weet niet wat de topic starter heeft dus daar moeten we dan even op wachten....
  6. Scillman

Scillman Member

Er zit een rode en een zwart/rode stekker aan en voor zover ik weet geen versterker in de speakers. Het lijken me net van die oude speakers voor een oude radio (zo een hebben wij ook, maar dan zouden de speakers waarscheinlijk kapot gaan!)
  7. joeri1

joeri1 New Member

Oooo dan weet ik het al....
    Die moeten in een versterker! (heb ik zelf ook).
    Dus dan moet je eerst een versterker kopen of ergens vandaan toveren. Vervolgens een splitter van rood - wit naar 1 jack voor je computer. en dan rood - wit in je versterker en de boxen/speakers aan je versterker vast maken en vervolgens de jack in de groene aansluiting achterin je computer (moederbord of geluidskaart als je die hebt).
  8. Scillman

Scillman Member

Bedankt voor het duidelijk antwoord, nu alleen nog op zoek naar eentje ;)
  9. joeri1

joeri1 New Member

Nou veel succes met zoeken en als je vragen hebt kun je ze altijd nog stellen;)

Share This Page