Continue stroom op usb

Discussion in 'Hardware' started by Zaino, Nov 23, 2008.

1. Zaino

Zaino New Member

Hallo,
    Is het normaal dat er continue stroom op mijn usb poorten staat? zelfs al staat de pc zelf uit...
    Mijn muis bv geeft licht met led lampjes en met mijn vorige pc als ik de pc afsloot gingen die lampjes ook gewoon uit.

Bij deze pc blijven de lampjes verlicht, ook al staat de pc uit dus eigenlijk staat er continue stroom op de usb poorten. heb ook een ontvanger voor afstandsbediening waarvan het lichtje altijd brandt wanner het normaal gezien alleen moet branden als ik een knop op de afstandbediening indruk..

Iemand ervaring hiermee?
  2. cod-noep

cod-noep Manometer!!

Ik had het vroeger met mn pc als ik die met de uitknop uitdeed. Dan bleef mn muis en toetsenbord aan.
    Hoe je het moet oplossen is weet ik niet echt, je kan de stekker eruit halen.

Succes.
  3. ZubZero

ZubZero degeens.be

Staat er een knop om je voeding uit te schakelen achteraan op je pc?
    Zoja, probeer eens.
  4. kriDje

kriDje New Member

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Als je Windows Vista gebruikt, is de Uit-knop in je Startmenu geen echte uit-knop. Je computer zal namelijk niet uitschakelen maar op een snelle Slaapstand staan. Alle taken zullen nog in het geheugen staan en dat vereist wel dat er spanning op je PC blijft staan. Schakel je namelijk alles uit (voeding op 0) dan zal alles weg zijn en duurt het opstarten veel langer.

Het kan ook aan een setting in je moederbord zitten. Druk op DEL bij het opstarten en zoek het menu op waar je alles kan instellen wat met stroomverbruik etc te maken heeft.

Daar kun je dit ook instellen.
  5. Floris995

Floris995 Omdat het kan!

Volgens mij staat er wel continu spanning op je USB-poorten (3,2V), maar als de computer uitgeschakeld is zou het moederbord dat moeten tegen gaan.
  6. Cayuga

Cayuga Konsole:

Klopt en Klopt.

Ik heb bijde gevallen meegemaakt.
    je kan "wat er moet gebeuren na aanklikken van de uitknop in vista" veranderen in controlpanel > hardware settings.

en idd in de bios uitzetten USB Powerup of iets. dat is een functie waarmee je met je usb toetsenbord je pc kan starten. daarvoor laat hij stroom op de usb.
  7. Zaino

Zaino New Member

Mooi, bedankt jongens..
    Ik ga het sebiet eens proberen..
    Ik heb namelijk een Asus P5Q-E asus moederbord met een apparte aan en uitknop OP het moederbord zelf, en een recet knop en die knop is ook nog verlicht.. ik zet de pc wel werkelijk uit en niet in stand by. En als ik de schakelaar achteraan de pc uitzet dan gaat alles wel uit maar dat is het ook niet om dat altijd te moeten doen...

Dus eigenlijk staat er continue stroom op mijn moederbord en de usb is daaraan aangesloten..
    Ik zal eens zoeken in de bios en bij hardware settings zoals Cayuga zei.

De asus P5Q-E is een stroomsparend moederbord, zo een concept dat.. nja stroom hoort te sparen maar dat gaat die op deze mannier niet doen denkik!! :p
  8. Cayuga

Cayuga Konsole:

9. PixelShooter

PixelShooter New Member

Hé, dat is een vraag die ik me 'n tijdje geleden ook afvroeg :) Heb het maar zo gelaten omdat ik toch een stekkerblok mét aan-/uitknop heb :biggrin:

Bij mij zijn er ook LED's die blijven branden na het afsluiten van m'n computer (XP) en staat er ook nog stroom op de USB-poorten (waar je je iPod dan toch niet mee kunt opladen -.-, ook al staat er stroom op)

Als je het toch wilt oplossen, makkelijke oplossing: voeding uitschakelen :)
  10. Cayuga

Cayuga Konsole:

Ipod laad niet op omdat die ook stroom op de data kabels nodig heeft om te starten met opladen xD
  11. Xtortion

Xtortion Heer beer Chris

Dit maakt totaal niet uit hoor, komt omdat je voeding nog aanstaat, vriend van me hebt dit ook met zo muis, maakt niks uit ;P
  12. PixelShooter

PixelShooter New Member

Zo'n officiële oplader van Apple zelf om je iPod te laden vanuit het stopcontact heeft toch ook geen datakabels? Waarom zou het daar dan wel werken? Ze leveren beide voldoende stroom, en er zijn tutorials te vinden hoe je zelf zoiets maakt...
  13. Cayuga

Cayuga Konsole:

ja dat is de grap juist. apple heeft het zo gemaakt dat hij niet oplaadt als er geen stroom op de data kabels staat. zodat je hem alleen zou kunnen opladen met de officiële oplader van 30 euro (want ja een apple stopcontactlader zet wel degelijk stroom op de datakabels). En die tutorials gaan juist over hoe je een goedkope oplader kan modden zodat er 5 volt op de datakabels komt. de stroom op de datakabels wordt verder niet gebruikt het is alleen een nodig om het oplaadproces te starten.
  14. PixelShooter

PixelShooter New Member

Oh OK, wist niet dat het zo inelkaar zat ;)
    Maar die tutorials gaan over hoe je vanaf scratch een oplader moet maken, ik zal dus nog eens kijken of ze idd iets over de datakabels zeggen :)

Share This Page