Het fitness / sport / krachttraining topic

Discussion in 'Huiskamer (Dutch)' started by GoA.Winters, Mar 21, 2010.

  1. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
    Succes blue.
     
  2. Mr. BlueZone

    Mr. BlueZone <FONT size="1" face="Arial" color="blue"><B>►Super

    Joined:
    Dec 12, 2006
    Messages:
    23,014
    Likes Received:
    16
    Ik doe gewoon cardio fitnes en iets wat op aerobic lijkt! 2 keer per week. Had wel een mooi uitzicht!

    Ging goed, viel mee de eerste training weer, was maar een uurtje. Moet vooral aan mijn buikspieren gaan werken, je weet wat ik bedoel! ;)

    24g.gif
     
  3. diS

    diS Programmer

    Joined:
    Feb 3, 2008
    Messages:
    1,297
    Likes Received:
    2
    Ik doe krachttraining :)
    Ik probeer 3 tot 4x per week te trainen.

    @ GoA: Vallen proteïne shakes onder steriodes? :p
    Ik wil er namelijk mee starten om proteïne shakes te gebruiken.

    Dit is puur uit "noodzaak" eigenlijk.
    Ik ben ongeveer 1m80cm en weeg rond de 55kg...
    En nee, ik heb geen anorexia :x
    Als je namelijk zo weinig weegt is het moeilijk echt spieren bij te krijgen dit omdat je geen vet hebt.
     
  4. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
    Nee. Proteïne shakes zijn gewoon voeding voor je spieren. Proteïne (eiwitten) zit ook in gewoon eten alleen dan in een lagere dosering van bijv 10% per 100mg. Bij proteïne shakes heb je iets van 80% proteïne en de rest heb je ook nodig wat erin zit.
    Wordt ook vaker aangeraden om massa bij te komen, hier heb je trouwens ook proteine mass gainers voor.
     
  5. gogetastyle

    gogetastyle New Member

    Joined:
    Sep 16, 2008
    Messages:
    759
    Likes Received:
    0

    Je hebt er gewoon de bouw niet voor, maar als je gewoon je best doet kan je ver komen.. en vooral een eet schema maken, anders kan je net zo goed niet gaan trainen! proteïne shakes zijn zeker ook goed voor in je eet schema.
     
  6. diS

    diS Programmer

    Joined:
    Feb 3, 2008
    Messages:
    1,297
    Likes Received:
    2
    Klopt, daarom dat ik er iets wil aan doen... Lukt niet zo goed :(

    @ GoA: Ok, bedankt voor de informatie!
     
  7. gogetastyle

    gogetastyle New Member

    Joined:
    Sep 16, 2008
    Messages:
    759
    Likes Received:
    0
    Je kan wel ver komen hoor.. alleen naast het trainen moet je dan ook goed rusten, je groeit tijdens je rust en niet tijdens het trainen.. en echt de juiste voeding hebben!
     
  8. Fantasy

    Fantasy New Member

    Joined:
    Jun 9, 2008
    Messages:
    3,220
    Likes Received:
    31
    Laten we ff het topic bumpen met een vraagje...

    Hoe kan ik het beste een betere conditie krijgen en een echt strakke buik zonder naar de gym te gaan? Gewoon thuis of buiten...
    Het is waarschijnlijk al gevraagd geweest maar ik heb niet veel zin om door de topics te gaan.

    Ik ben 1m98 groot en weeg ong 90 kilo, ik ben 16 jaar oud en een normaal gewicht voor mn grote en leeftijd.
     
  9. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
    Interval training. 1 minuut rennen, 30 sec rust, 1 minuut rennen, 30 sec rust etc. etc. en dat gewoon opbouwen. Als je vooruitgang merkt ga je gewoon naar 1,5 minuut rennen en 45 sec rust, daarnaar 2 minuten rennen en 1 minuut rust totdat je echt lange stukken kunt rennen. Interval is ook de beste vorm van cardio om vet te verbranden.

    Tevens gewoon sit-ups doen voor je buikspieren. 4x20 ofzo om mee te beginnen en dit ook opwerken naar meer.
     
  10. Fantasy

    Fantasy New Member

    Joined:
    Jun 9, 2008
    Messages:
    3,220
    Likes Received:
    31
    Thx! ^^
     
  11. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
    Aangezien de zomer eraankomt en ik meer tijd heb op de maandag en vrijdagavond ga ik waarschijnlijk een 4 dagen schema opzetten mbt trainen.

    Waarschijnlijk wordt het als volgt.

    Maandag
    Biceps, shouders

    Dinsdag
    Borst, triceps en de buik
    Cardio

    Woensdag
    Rust

    Donderdag
    Rug, biceps en de buik
    Cardio

    Vrijdag
    Triceps, schouders en eventueel benen


    Tussen iedere spiergroep laat ik minimaal 24 uur rust.
     
  12. Reflax

    Reflax It's Reflax!^.^

    Joined:
    Apr 28, 2008
    Messages:
    15,614
    Likes Received:
    24
    weet iemand toevallig waar ik een chinning bar kan vinden die ik in me deurpost kan `klemmen` ?

    Ik zit te zoeken, maar kan alleen met schroefjes vinden (ja 1 zonder schroeven. maar dan betaal ik gelijk 40,- )
     
  13. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
  14. Reflax

    Reflax It's Reflax!^.^

    Joined:
    Apr 28, 2008
    Messages:
    15,614
    Likes Received:
    24
    is volgnes mij 3 cm te klein xD
     
  15. GoA.Winters

    GoA.Winters Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2003
    Messages:
    62,982
    Likes Received:
    21
    Dan koop een paar houten blokjes en plaats deze tegen het kozijn van de deur aan... en je hebt ook geen afmeting gezegd.
     
  16. Reflax

    Reflax It's Reflax!^.^

    Joined:
    Apr 28, 2008
    Messages:
    15,614
    Likes Received:
    24
    volgens mij was het 87 CM moet het maar weer is opmeten ":p
     
  17. Leg3nd

    Leg3nd Well-Known Member

    Joined:
    Sep 25, 2007
    Messages:
    13,997
    Likes Received:
    32
    Ik ga hetzelfde doen. Ik ben dan 1.91 ongeveer en weeg 84 kilo, ben 16 jaar. Ik heb dus hetzelfde als jij Fantasy.

    Thx Wes, ga het ook eens doen.
     
  18. Tagi

    Tagi Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2007
    Messages:
    6,176
    Likes Received:
    8
    Ik zocht deze topic al vanwege de hardloopschema's van Eastsider. Was eigenlijk van plan om vandaag nog te gaan hardlopen (Nou ja, wandelen in dit geval), maar gezien de tijd lukt dat niet meer.

    In elk geval binnenkort weer aan beginnen
     
  19. Floris995

    Floris995 Omdat het kan!

    Joined:
    Aug 19, 2006
    Messages:
    4,674
    Likes Received:
    0
    RunKeeper is een mooie app voor Android en iPhone waarmee je je hardlooproutes/snelheden en alles online kan inzien! Handig als je wilt zien hoe hard je hebt gelopen en je voortgang e.d.

    Ik wil er ook mee beginnen, maar kan er maar geen tijd voor vinden..
     
  20. Jochie

    Jochie 't i3D Jochie

    Joined:
    May 21, 2008
    Messages:
    14,012
    Likes Received:
    12
    Sinds februari weer begonnen met flinke krachttraining en ga zo langzamerhand wel naar het formaat kast :p Ghehe..

    Ik hou een lijstje bij met hoeveel kg op welk apparaat etc, is wel goed voor de motivatie!
     

Share This Page

Loading...