temperatuur pc?

Discussion in 'Clientside Technical support (BF2)' started by Rawen, Jun 12, 2007.

1. Rawen

Rawen br00dje

hey ik heb een vraag.
    kunnen jullie me vertellen welke programma goed is om de temperaatuur van je PC op te meten en hoe ik dit moet doen en hoe het hele gebeure in z'n werk gaat?

alvast bedankt,:worship:
  2. Blackshark

Blackshark Active Member

Rawen,

Ik raad je aan om met Everest de temperaturen van je PC te checken.
    Dit is een heel handig programma, en geeft praktisch alles weer van je PC. Van temperaturen tot hardware.
    Everest kun je hier downloaden.

Wat bedoel je verder met "hoe het hele gebeuren in z'n werk gaat"? Bedoel je daarmee de temperaturen?
    Je hebt natuurlijk hoge en lage temperaturen. Welke temperaturen goed en welk slecht zijn, hangt een beetje van je PC af.
    Daar komt bij dat temperaturen niet over je gehele PC hoog hoeven te zijn, het kan bijvoorbeeld ook over een stuk hardware gaan.
    Heb je bijvoorbeeld een redelijk goede videokaart (bijvoorbeeld een 7600GT) dan zou hij best wel een graadje of 70 kunnen worden.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat je daarmee de levensduur behoudt zoals het is...
    Naarmate de kaart constant op zo'n temperatuur loopt zal de kaart een stuk korter meegaan. Maar het is zeker niet erg.
    Die kaart kunnen soms wel over de 130 graden worden.

De temperatuur kun je echter wel verlagen.
    Stel dat jouw 7600GT 70 graden is en je wilt hem koeler maken, dan kun je het beste de fan (=koeler) van je videokaart schoonmaken.
    De fan zorgt er namelijk voor dat je videokaart gekoelt wordt, als die niet goed kan werken dan kan je videokaart nogal warm worden.
    De reden waarom zo'n fan niet goed kan werken, kan bijvoorbeeld zijn dat de fan onder zit met stof en vuil.
    In dat geval is het het beste om dat schoon te maken, dat kun je het beste doen met perslucht.
    Je moet niet zelf gaan blazen, daar je adem vochtdeeltjes bevat en je kunt dan wel raden wat er met je hardware gebeurt.
    Perslucht kun je overigens in de gemiddelde PC-zaak halen, zoals hier bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik je vraag op deze manier een beetje goed en uitgebreid heb beantwoord.
    Mocht je nog meer vragen hebben of mocht je iets niet snappen, dan horen we dat wel.

Succes!
  3. Rawen

Rawen br00dje

ongeveer wel, maar wat is goed voor een 6600 GT? (temperatuur).
  4. jcvjcvjcvjcv

jcvjcvjcvjcv CL [NDA]-BF2

5. Blackshark

Blackshark Active Member

55/60 ongeveer ja. :)

Maar heb je last van hoge temperaturen dan?
    Misschien dat je dan eens je GPU-fan (=de fan van je videokaart) schoon moet maken.
    Dat wil in de meeste gevallen nog weleens helpen zoals ik hierboven uitgebreid uitlegde.
  6. Liquz

Liquz shrekje

speedFan is wel een goed programma.. ff googelen en klaar...
    Als je norton hebt zou ik het niet downloaden.. je pc kan er mogelijk kapot aan gaan :p

Ik hoef niet te kijken hoe koud mijn pc is.. ik heb stikstof ^^
  7. Blackshark

Blackshark Active Member

Je PC kan niet kapot gaan aan hardware. Verder heb ik ook al Everest geadviseerd; die zoekt ook de temperaturen van je PC op.
  8. EdRaT

EdRaT New Member

Je kan ook je pc resetten en even in je bios kijken als je al die programma's niet vertrouwd.

Norton kan je pc niet kapot maken.
    Dat heeft altijd een andere oorzaak, maar het kan wel het laatste zetje geven.
  9. Blackshark

Blackshark Active Member

Trouwens, het beste is eigenlijk om Norton er helemaal af te gooien en een véél betere viruscanner op je PC te zetten. Norton is niks, bovendien schijnt het ook regelmatig met programma's te conflicteren... Dat moet je niet hebben. :)

Misschien is dit wat voor je om mee te beginnen... In ieder geval beter dan Norton. ;)
  10. vicious_tomato

vicious_tomato New Member

nou, die AVG werkt wel niet met vista... of toch niet de laatste keer ik het geprobeerd heb

heb nu op aanraden van één van de moderators (vergeten wie) NOD32 gedownload (trial) en ben er heeel tevreden van en ik ga het mij zeker kopen
  11. Blackshark

Blackshark Active Member

AVG is inderdaad niet het beste wat je kunt hebben, maargoed. :)

Heb je verder nog vragen, of...?
  12. Babiloot

Babiloot New Member

Lol mijn PC draait op dual-boot(Windows XP-en windows VISTA eb AVG draait er wel op zonder problemen..het is ook zo geupdate dat avg er wel op werkt,AVG free zou je nog kunnen proberen het werkt goed ik heb het ook en het houdt alles tegen enigste nadeel is dat je er geen firewall bij krijgt omdat het gratis is:thumbsup:
  13. Blackshark

Blackshark Active Member

AVG is niet een super viruscanner hoor... Laat genoeg dingen door...
  14. EdRaT

EdRaT New Member

Norton Corporated Edition werkt wel goed.
    De gewone met of zonder firewall vaak niet.

Ik draai de corporated edition al jaren zonder problemen.
  15. Babiloot

Babiloot New Member

AVG heeft bij mij al paar keer iest gedecteerd en verwijdert,btw Ik heb toch nooit een virus
  16. Rawen

Rawen br00dje

maar is AVG nu goed of niet? want iedereen zegt wat anders
  17. EdRaT

EdRaT New Member

Inderdaad, dat is het zelfde als bij norton of alle andere.
    Er is altijd iemand met goede en met slechte ervaringen.

AVG is niet slecht en norton corporated ook niet.
    Je kan ook voor de zekerheid 1x per maand online scannen bij trendmicro.com
    Housecall heet dat.
    Die is echt heel goed en haalt een hele hoop weg wat andere scanners met rust laten of niet zien, en haalt niks weg wat moet blijven op je pc.
  18. Babiloot

Babiloot New Member

Norton gebruikt open source..en maakt je pc sloom AVG niet AVG free is net zo goed als andere..en als zijn betaalde broer alle daar krijg je een fire-wall bij ik heb een keer een boot virus gehad kon niet een in windows xp komen had gelukkig dual boot en heb het met AVG FREE via windows vista eraf gekregen dus avg is goed:D
  19. Blackshark

Blackshark Active Member

Genoeg mogelijkheden dus.

Ik stel voor om deze 'discussie' te staken over welke viruscanner beter is dan de ander, want er zijn altijd betere. Het beste is om gewoon wat viruscanners uit te proberen en daarmee je PC te scannen. Dan kun je immers zelf ontdekken of de betreffende viruscanner goed of slecht is.

Share This Page