Wie speelt er nog Airborne online?

Discussion in 'Multiplayer (MoH)' started by i3d, May 6, 2008.

1. i3d

i3d Administrator i3D.net Staff

Het moeten bizar weinig mensen zijn, de Airborne online statistieken zijn zelfs niet meer zichtbaar...

2. kriDje

kriDje New Member

Ik heb er ook nog over nagedacht. Ik ben nu ook nieuwsposter op Medalofhonor.nl maar het stelt niet veel meer voor. De game is op dit moment dood en de site net zozeer...

Jammer.

Medal of Honor was altijd dé First Person Shooter destijds vooral als het om het WWII thema ging, Allied Assault was erg populair deel. Maar het zag er vorig jaar al ernaar uit de Electronic Arts verkeerde dingen ging doen. Niet alleen verliepen de overnames van studio's niet goed, maar ook verwaarloosde de gigant veel populaire series. Toch had men nog hoge verwachtingen van Medal of Honor Airborne. Het beloofde een nieuw perspectief en weer een andere kijk op de Tweede Wereldoorlog.

Helaas hebben ze wat fouten gemaakt. Punt 1 is het thema: Ook al is de WWII setting nog niet dood, de belangstelling ernaar is gezakt. Precies iets wat een steeds grotere concurrent stukken beter oppakte: Activision bracht twee maanden later Call of Duty in een modern jasje. Punt 2 is dat de laatste jaren steeds meer werd gekeken naar de Multiplayer. En dat is nou nét wat maar half afgemaakt was in Airborne. En de patch die dit weer ruimschoots goedmaakte kwam véél te laat; inmiddels had Call of Duty 4 de wereld al veroverd en niemand kijkt meer om naar Medal of Honor Airborne.

Ik had het spel al op de releasedatum, en ik moet zeggen dat het absoluut de moeite waard is! De tegenstanders reageren wel wat vaag en de variatie is minder, maar de graphics doen het zeer goed (vooral de rook, explosies en andere op DirectX10 gebaseerde effecten). Ook het perspectief is schitterend, je bent vrij en kan zelf bepalen waar je land.

Maar goed, dit valt niet meer goed te maken. Ik heb overigens nog niets vernomen van een vervolgdeel of iets dergelijks. En ik ben ook een beetje :)p) in de van van de CoD-serie.

Ben overigens benieuwd hoe de toekomst voor Call of Duty eruit gaat zien. Het nadeel van de populariteit is, dat je steeds meer moeite moet doen om aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Bovendien hebben we nog weinig ervaringen met Treyarch (behalve dan dat Call of Duty 3 erg tegenviel). Maar de kansen hebben ze denk ik wel. Ook al gaat het vijfde deel weer terug naar de WWII, dit zal niet in Europa afspelen maar in het Pacifische gebied. Als je dat leuk oppakt, weet ik zeker dat je dat heel aantrekkelijk kan maken. Ook zijn ze al twee jaar bezig met het ontwikkelen van CoD5, dus wie weet...

3. Blackshark

Blackshark Active Member

Wel raar dat Airborne zo weinig wordt gespeeld, want het was, net zoals in de tijd van Pacific Assault, een veelbelovend spel. Maar ja, eigenlijk is het dus hetzelfde gelopen als destijds bij Pacific Assault het geval was; EA maakte eerst een massa aan reclame en toen het spel eenmaal uit was, waren de spelers er toch niet zo enthousiast over... Online is het spel al helemaal dood. Jammer dat Airborne hetzelfde lot heeft ondergaan. Of zijn de mensen gewoon allemaal singleplayer gaan spelen? :p

4. kriDje

kriDje New Member

De Singleplayer is mooi maar duurt niet lang. Het zijn eigenlijk maar vijf grote missies.

5. Blackshark

Blackshark Active Member

Haha, net zoals altijd bij Medal of Honor-games dus. :D

6. Mr. BlueZone

Mr. BlueZone <FONT size="1" face="Arial" color="blue"><B>►Super

Ik heb het spel ook, moet wel zeggen dat na de laatste patch de game het prima doet! Vind ook dat de game onterecht de grond ingeboord word! Want het verdiend meer! ;) Komt ook niet meer goed, spel maar gratis uitbrengen! :)

7. kriDje

kriDje New Member

Inderdaad moet ik zeggen dat ook de negatieve aandacht overal flink mee hebben gewerkt. Maar met die goedwerkende patch waren ze vrij laat...

8. Blackshark

Blackshark Active Member

Maar hieruit begrijp ik dat het het nog wel waard is om het spel te kopen voor alleen de singleplayer? Ik heb sowieso de Medal of Honor-games altijd alleen in singleplayer gespeeld, multiplayer vind ik saai. Daar is Call of Duty wat dat betreft veel geschikter voor (al moet ik zeggen dat ik dat ook niet veel meer speel :p).

Last edited by a moderator: May 7, 2008
  9. Wintahs

Wintahs New Member

De enige reden waarom ik boos ben op MOHA is omdat hij om de 5 minuten crasht.

10. pOzY

pOzY (:

ik heb ook de sp gespeelt het water bijv. door die steegjes is super realistisch.
    en met zo parachute dalen is ook grappig om te doen.

maar als er een paar het spel negatief vinden volgen er snel meer.

ze moeten gewoon de prijs naar beneden laten dalen.
    en dan komt er weer mischien een nieuwe beginnetje in.

11. kriDje

kriDje New Member

Ik heb hem van de week nog eens uitgespeeld en ik ben toch wat overige minpunten tegengekomen.

- Het health-systeem is vrij irritant. Het is een combinatie van een healthbar en health regeneration, zodat je als je health bijna op is bijna in één keer dood bent. Soms vrij irritant.
    - De tegenstanders in de Singleplayer gedragen zich erg onrealistisch.
    - De hele sterke tegenstanders in de laatste missie (strong elite nazi's ofzo) zijn heel onrealistisch sterk. Je moet een heel magazijn leegschieten wil je zo één dood krijgen. Ook gaan ze niet dood door een Gammon grenade (die zijn heel sterk)
    - Weinig variatie in de gameplay, dus je bent altijd maar een soldaat en je zit nooit in een voertuig etc.

Maar verder wel de moeite waard, dat wel.

12. Dancing Lobster

Dancing Lobster Uberbelg!

Nou als ik zo al die minpunten hoor zou ik hem echt niet gaan kopen hoor, hoogstens downloaden :p. Ik vind het opzich wel jammer dat deze game zo'n flop is geworden, want ik heb nog nooit een MoH game gespeeld. Mssn download ik MoHAA wel eens om te zien hoe die SP is :p

13. kriDje

kriDje New Member

Nou ja, ik heb MoHA drie keer uitgespeeld en dan vallen de minpunten je pas op. De eerste keer vond ik hem echt fantastisch.

14. Wahalla

Wahalla New Member

Heel veel

Je moet eens kijken hoeveel mensen online spelen tussen 17:00 en 22:00

het valt op dat veel oudere mensen spelen die AA vroeger ook speelden.

Dus genoeg

15. Wahalla

Wahalla New Member

Wel kopen

Na patch 1.3 is het spele zeker de moeite waard!

Trust me

16. juhroentjeh

juhroentjeh New Member

is dit spel nog het kopen waard, want ik zag hem voor 20 euro liggen en lijkt me wel een vet spel, omdat ik erg van de 2e wereld oorlog hou en ook van bijv. band of brothers, maar vroeg me ook af of online nog genoeg mensen zijn of dat nog wel het kopen waard is?

17. Rick - i3d

Rick - i3d Administrator i3D.net Staff

Mwa onterecht niet helemaal vind ik..

- Multiplayer was volledig niet over nagedacht.
    - Patches lieten lang op zich wachten en het duurde 2 patches totdat de multi in orde was.
    - Voor server geen eens linux ondersteuning
    - Geen nieuwe maps ect.

Dat zijn toch dingen die een game kunnen maken of kraken..

18. Blackshark

Blackshark Active Member

Ja, maar dan kun je je natuurlijk altijd nog afvragen waar je het meeste waarde aan hecht. De één vindt de singleplayer leuker dan de multiplayer. Dus bij iemand die het spel om de singleplayer koopt gelden de punten die jij aangeeft niet (behalve dan die patch misschien).

Om die reden zou je dus inderdaad kunnen zeggen dat het spel onterecht de grond is ingeboord.

19. kriDje

kriDje New Member

In ieder geval zijn er genoeg redenen voor te vinden hoor! Lees post #2 en #11 maar. ;)

Maar het is wel zo dat het spel nog best leuk is om te spelen, maar dat het geen succes is, is begrijpelijk.

20. Dancing Lobster

Dancing Lobster Uberbelg!

Tja ergens heb je wel gelijk, maar ik denk dat de overgrote meerderheid dit spel toch echt voor de MP heeft gekocht hoor :)

Share This Page

Loading...